اخبار سایت

کاربرد تین کلاینت چیست؟

کاربرد تین کلاینت چیست؟

کاربرد تین کلاینت چیست؟

مهم ترین کاربرد تین کلاینت ، انجام اموری است که نیاز به پردازش سنگین ندارند. انواع تین کلاینت دارای قدرت زیادی نیستند و معمولا قدرت آن ها بر اساس سرور تعیین می شود. هر چه سرور قوی تر، بروزتر و بهینه تر باشد انتظار عملکرد بهتری از تین کلاینت ها داریم .برای آشنایی بیشتر با کاربرد تین کلاینت تا انتها ما را همراهی کنید.

کاربرد تین کلاینت

کاربرد تین کلاینت

آیا با کاربرد تین کلاینت آشنا هستید؟ تین کلاینت ها نوعی کامپیوتر کوچک محسوب می شوند که به خودی خود از قدرت زیادی برخوردار نیستند. بلکه با استفاده از توان سرور کار می کنند. به عبارتی دیگر هر چه سرور قوی تر باشد عملکرد تین کلاینت نیز بیشتر است. در غیر این صورت می توان گفت که کاربرد تین کلاینت برای انجام امور سبک مانند پردازش اسناد، آفیس، محاسبه اعداد و … می باشد. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را در خصوص ارتقا تین کلاینت مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که این دستگاه قابلیت ارتقا دارد اما باید از طریق سرور اقدام و آن را به روز رسانی کرد. در غیر این صورت امکان ارتقا تین کلاینت به شکل مستقیم وجود ندارد.

در حال حاضر اغلب شرکت ها ترجیح می دهند با خرید سرور استوک و انواع تین کلاینت، امور خود را انجام دهند. از آن جایی که این دستگاه فضای کمی را اشغال می کند و به میزان چشمگیری در مصرف برق صرفه جویی می کند خرید آن از همه لحاظ مقرون به صرفه می باشد. برخی از افراد در هنگام خرید مینی پی سی و انواع تین کلاینت با این سوال مواجه می شوند که تفاوت این دو دستگاه در چیست؟ برای دست یافتن به پاسخ این سوال باید به مقاله ای تحت عنوان ” فرق مینی پی سی و تین کلاینت چیست ؟ ” در همین وب سایت مراجعه کنید. در این مطلب تلاش کرده ایم به تمام جوانب این موضوع اشاره کنیم.

کاربرد تین کلاینت

سازگاری با نرم افزارهای کاربردی

از دیگر مواردی که می توان در خصوص کاربرد تین کلاینت عنوان کرد این است که با تمام نرم افزارهای مورد نیاز ادارات و شرکت ها سازگاری دارند. در حال حاضر استفاده از نرم افزارهای مجموعه آفیس در سازمان ها متداول است که می توان به ورد، آفیس، اکسل و … اشاره کرد. این نرم افزارها بسیار سبک هستند و معمولا بر روی انواع تین کلاینت ها و مینی پی سی ها نصب و اجرا می شوند. در سال های گذشته برندهای محدودی اقدام به تولید مینی پی سی و تین کلاینت می کردند اما بعد از استقبال بی نظیر خریداران تولید آن توسط سایر برندها رواج پیدا کرد.

پردازش اطلاعات

اگر شغل شما به نحوی است که نیاز به پردازش قوی و پیچیده اطلاعات ندارید می توانید از تین کلاینت ها کمک بگیرید. سازمان ها، بانک ها، بیمارستان ها و … به جز ورود و خروج داده ها عملیات خاصی با کامپیوتر انجام نمی دهند. به همین دلیل کاربرد تین کلاینت در این مراکز بیشتر از سایر مشاغل می باشد. فردی که در حال کار کردن با تین کلاینت می باشد تفاوت زیادی را با کامپیوتر احساس نخواهد کرد.

بسیار مطمئن و مقرون به صرفه

همان طور که متوجه شدید تین کلاینت ها قدرت زیادی از خود ندارند و معمولا از قدرت سرور استفاده می کنند. معمولا سرورها بسیار قوی هستند اما متاسفانه از تمام قدرت آن ها استفاده نمی شود. به همین دلیل با متصل کردن تین کلاینت به آن ها می توان از قدرت اضافی آن ها بهره برد. به این نکته توجه داشته باشید که تمام ویندوزهایی که توسط کمپانی مایکروسافت تولید می شوند همگی از تین کلاینت های پشتیبانی می کنند. به همین خاطر می توان گفت که تکنولوژی بکار رفته در تین کلاینت ها کاملا ایمن و مقرون به صرفه می باشد.

مزایای استفاده از انواع تین کلاینت

پس از اینکه به بررسی مهم ترین کاربرد تین کلاینت پرداختیم نوبت به این می رسد که مزایای استفاده از آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر دارای بودجه محدودی هستید و یا در کار خود نیاز به سیستم های پیچیده ندارید می توانید از تین کلاینت ها استفاده کنید. این دستگاه ها به دلیل ساده بودن ساختار، از قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با کیس های قدیمی و بزرگ برخوردار هستند. به همین دلیل می باشد که هزینه نگهداری و تعمیرات آن ها نیز کمتر است. جالب است بدانید که میزان برق مصرفی این دستگاه در مقایسه با کیس های بزرگ 20 % می باشد که این آمار بسیار قابل ملاحظه است. سازمان هایی که نیاز به تعداد زیادی از کامپیوتر و کیس دارند بهتر است از یک تین کلاینت استفاده کنند و مانیتورهای متعددی را به آن متصل کنند.

کاربرد تین کلاینت

امکان نصب آنتی ویروس بر روی سرور

شما امکان دانلود و نصب نرم افزار از طریق اینترنت را ندارید. به همین دلیل امکان ویروسی شدن تین کلاینت بسیار کم است. برای مقابله با هر نوع ویروس می توانید از یک آنتی ویروس بر روی سرور استفاده کنید و کل شبکه را در برابر انواع هکر، ویروس، تروجان و … ایمن کنید. در این شرایط امکان سرقت اطلاعات نیز به صفر می رسد.

سهولت مدیریت کاربران

یکی از مهم ترین مواردی که می توان در خصوص کاربرد تین کلاینت و مزایای استفاده از آن مطرح کرد سهولت مدیریت کاربران است. همان طور که می دانید شما امکان اتصال مانیتورهای متعددی به تین کلاینت را دارید. اما می توانید به راحتی آن ها را محدود کنید و کاربران را بر اساس نیاز مدیریت کنید.

فاقد قطعات مکانیکی

کامپیوترهای قدیمی که دارای کیس های بزرگ بودند تماما از قطعات مکانیکی تشکیل شده بودند. تعدد این قطعات باعث می شد که احتمال داغ شدن آن ها بر اثر کار طولانی زیاد شود و نیاز به تعبیه فن داشته باشند. روشن شدن فن بعد از روشن کردن کیس یکی دیگر از دلایل ایجاد صدای مزاحم بود. اما تین کلاینت ها فاقد هر گونه قطعه مکانیکی هستند و این امر سبب آرام کار کردن آن ها می باشد و هیچ گونه نویزی در محیط ایجاد نمی کنند.

Rate this post
Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *