تین کلاینت

انواع تین کلاینت چیست؟

انواع تین کلاینت

انواع تین کلاینت چیست؟

انواع تین کلاینت کدامند و چه ویژگی هایی دارند؟ بسیاری از افراد بعد از آشنایی با مزایای تین کلاینت به فکر خرید آن می افتند اما نمی دانند که کدام برند بهتر است و باید چه نکاتی را در هنگام خرید در نظر بگیرند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مطلب را به معرفی و بررسی انواع تین کلاینت اختصاص دهیم و به نکات مهم در هنگام خرید آن ها اشاره کنیم.

انواع تین کلاینت

انواع تین کلاینت

شناخت انواع تین کلاینت می تواند به یک خرید مطمئن کمک کند. در حال حاضر برندهای مختلفی در کشور ایران وجود دارد اما نمی توان گفت که همه آن ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. توصیه می کنیم به سراغ خرید محصولاتی بروید که از کمپانی های معتبر تولید شده اند. به طور مثال برند hp و dell از برندهای شناخته شده در بازارهای جهانی هستند که نه تنها اقدام به تولید انواع تین کلاینت کرده اند بلکه می توان برای خرید مینی پی سی، خرید سرور استوک و … نیز به سراغ آن ها بروید. به طور کلی خرید محصولات دیجیتال نیازمند دانش و اطلاعات است.
اگر در این حوزه فاقد اطلاعات هستید توصیه ما این است که از یک فرد باتجربه در هنگام خرید کمک بگیرید و یا به سراغ فروشگاه هایی بروید که علاوه بر فروش محصولات، نقش راهنما و مشاور را نیز ایفا می کنند. در سال های گذشته خرید محصولات دیجیتال به صورت حضوری انجام می شد اما از زمانی که فروشگاه های معتبر اینترنتی وارد عرصه شدند اغلب افراد ترجیح می دهند برای صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی به سراغ این نوع خرید بروند. یکی از فروشگاه های معتبر در این حوزه، فروشگاه ” مهر سیستم تهران ” می باشد که با دارا بودن تیم مشاوره می تواند به شما در یک انتخاب ایده آل کمک کند.

انواع تین کلاینت

تین کلاینت HP

پردازنده هایی که بر روی تین کلاینت تعبیه می شود از نوع AMD و INTEL می باشند. برند HP تین کلاینت های تولید شده با این دو پردازنده طراحی کرده تا بتواند تمام نیاز بازار را تامین کند. زیرا برخی از افراد به دلایل مختلف به سراغ یکی از این دو پردازنده می روند. برند HP بدنه انواع تین کلاینت را از پلاستیک فشرده و آلومینیوم تولید می کند تا بتواند تبادل حرارتی را در حد قابل قبول نگه دارد.
یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید تین کلاینت در نظر داشته باشید این است که هماهنگی سخت افزاری بین قطعات آن وجود داشته باشد تا بتوان یک عملکرد عالی از آن انتظار داشت. خوشبختانه برند HP دارای این ویژگی است. به همین دلیل کارایی این تین کلاینت نسبت به سایر برندهای موجود در بازار بهتر است.
بخش عمده ای از تین کلاینت های برند HP در بازار دارای پورت گیگابایت هستند که از نظر کاربران نوعی مزیت به شمار می رود. کیفیت تصویر در انواع تین کلاینت های HP در سطح عالی قرار دارد و به 4K می رسد. جالب است بدانید که کمپانی HP به عنوان یک کمپانی پیشرو شناخته می شود زیرا هیچ گاه خود را محدود نکرده است. در حال حاضر نوعی تین کلاینت به نام EliteDesk تولید کرده که از پردازنده های core i استفاده می کند. این پردازنده ها به قدری قوی هستند که می توان از آن ها به عنوان سرور نیز استفاده کرد.

تین کلاینت Dell

تین کلاینت هایی که توسط کمپانی DELL تولید می شوند از پردازنده های AMD بهره مند هستند. شاید این سوال در ذهن شما به وجود آید که چرا هر دو کمپانی HP و DELL از پردازنده های AMD استفاده می کنند؟ در پاسخ باید به این نکته اشاره کنیم که این پردازنده از نظر توان پردازشی با INTEL هم رده می باشد و عملکرد بهتری در کارهای گرافیکی نسبت به پردازنده INTEL دارند. در حال حاضر اغلب ادارات، سازمان ها، کارخانجات و … از تین کلاینت های DELL استفاده می کنند.
بدنه تین کلاینت های DELL از فلز و پلاستیک فشرده تولید شده است. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که ساختار تین کلاینت نسبت به کیس های قدیمی ساده تر است. به همین دلیل کمتر با مشکلاتی از جمله داغی قطعات روبرو می شوند. در تولید تین کلاینت ها از فن خنک کننده استفاده نمی شود و می توانند مدت زمان طولانی بدون داغی و احتمال خرابی کار کنند.

دلیل استفاده از انواع تین کلاینت HP و DELL

تین کلاینت های HP و DELL از پرفروش ترین تین کلاینت های موجود در بازارهای جهانی از جمله بازارهای داخلی می باشد. زیرا این برندها به قدر کافی امتحان خود را پس داده اند و توانسته اند در طول سال های فعالیت، رضایت کاربران را به خود جلب کنند. در ادامه به مهم ترین دلایل استفاده از تین کلاینت HP و DELL می پردازیم.
– تین کلاینت های مذکور از ابعاد کوچکی برخوردار هستند و علاوه بر زیبایی، فضای زیادی را اشغال نمی کنند. معمولا در ادارات و سازمان ها، شاهد نصب تین کلاینت ها به پشت مانیتور، دیوار و … هستیم. عدم نیاز به فضای زیاد، سبب شده تا افرادی که در محیط های کوچک کار می کنند نیز به سراغ انتخاب و خرید آن ها بروند.
– تین کلاینت ها نسبت به کامپیوترهای قدیمی از عمر بالاتری برخوردار هستند زیرا از قطعات مکانیکی مانند فن خنک کننده برخوردار نیستند. سادگی در ساختار و عدم وجود قطعه مکانیکی سبب شده تا هزینه تعمیر و نگهداری آن ها به مراتب کمتر باشد.
– اگر بخواهیم میزان مصرف برق در انواع تین کلاینت را کیس های قدیمی مقایسه کنیم باید بگوییم که میزان برق مصرفی در آن ها بسیار کم است و می توان به میزان یک پنجم دانست. به همین دلیل است که بکارگیری از آن ها در محیط های اداری و شلوغ، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

Rate this post
Back to list

One thought on “انواع تین کلاینت چیست؟

  1. The very next time I read a blog, I hope that it wont disappoint me as much as this one. I mean, Yes, it was my choice to read through, however I genuinely believed you would have something interesting to talk about. All I hear is a bunch of crying about something you could fix if you werent too busy searching for attention.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *