تین کلاینت

مهمترین معایب تین کلاینت چیست؟

مهمترین معایب تین کلاینت چیست؟

مهمترین معایب تین کلاینت چیست؟

اطلاع از مزایا و معایب تین کلاینت از مهم ترین مواردی است که باید در هنگام خرید این دستگاه به آن واقف باشید. انواع تین کلاینت با کارکردهای مختلفی طراحی و عرضه می شوند که باید بر اساس نیاز شما انتخاب شوند. از مهم ترین معایب تین کلاینت عدم پشتیبانی از کارت گرافیک، محدودیت در پشتیبانی از رم و … می باشد. در ادامه مطلب به بررسی جامع این موضوع خواهیم پرداخت.

معایب تین کلاینت

معایب تین کلاینت

معایب تین کلاینت کدامند و در هنگام خرید آن چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟ تین کلاینت نوعی دستگاه یا کیس کوچک است که نسبت به مینی پی سی و کیس های قدیمی دارای تفاوت هایی می باشد. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را در خصوص مینی پی سی مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که کیس های قدیمی دچار تغییر و تحولات زیادی شده اند و در حال حاضر اغلب افراد به جای پرداخت هزینه زیادی برای تهیه آن ها، اقدام به خرید مینی پی سی و انواع تین کلاینت می کنند.
تین کلاینت مزایا و معایب مختلفی دارد. به طور مثال یکی از معایب تین کلاینت این است که قدرت زیادی از خود ندارد و نمی توانید برای انجام امور گرافیکی و پردازش های سنگین از آن استفاده کنید. مگر آنکه سرور را ارتقا دهید و قدرت آن را بیشتر کنید. زیرا قدرت تین کلاینت ها به طور مستقیم از سرور تامین می شود.

معایب تین کلاینت

محدودیت در بکارگیری از کارت گرافیک

واقعیت این است که تین کلاینت ها نمی توانند به طور مستقیم از کارت گرافیک استفاده کنند و از آنجایی که عملکرد تین کلاینت مانند کامپیوتر است، عدم توانایی در اجرای گیم ها و نرم افزارها شما را با مشکل مواجه می کند. لازم به ذکر است که اگر در حال استفاده از تین کلاینت هستید می توانید از کارت گرافیک آنبورد بهره بگیرید. به همین دلیل غالبا از این دستگاه برای انجام کارهای اداری که نیاز به پردازش سنگین ندارند استفاده می شود.
توجه داشته باشید که اگر تین کلاینت را به سرور متصل کنید امکان کار کردن به صورت آفلاین را نخواهید داشت و باید حتما سرور روشن باشد. نکته دیگر که باید به آن توجه کنید این است که در حال استفاده از سرور، اطلاعات در حال رفت و برگشت به سرور هستند. به همین دلیل سرعت کار شما مقداری کاهش پیدا می کند. برخی از سازمان ها با خرید سرور استوک به مقدار قابل توجهی از هزینه های خود می کاهند.

عدم پشتیبانی از رم

از دیگر معایب تین کلاینت محدودیت پشتیبانی و ساپورت از رم است. زیرا نمی تواند بیشتر از دو storage داشته باشد. شاید در نگاه اول این موضوع نگران کننده باشد اما می توان گفت که بر اساس نوع کاربردی که انواع تین کلاینت دارند تا کنون کاربران با مشکلی مواجه نشده اند. فارغ از معایبی که در تین کلاینت وجود دارد می توان گفت که استفاده از آن ها در ادارات و سازمان ها، ارزش افزوده ایجاد می کند و نسبت به کیس های قدیمی انتخاب بهتری هستند.

عدم وجود pci slot

یکی از مزایایی که در خصوص کیس های قدیمی و بزرگ وجود داشت درگاه pci slot بود که برای قرار دادم کارت شبکه، usb ، کارت گرافیک و … بود. اما این درگاه در تین کلاینت وجود ندارد. اما نگران نباشید. زیرا مسیرهای میانبر زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا این ایراد را مرتفع کنید.

معایب تین کلاینت

اتصال تین کلاینت به شبکه

همان طور که ذکر شد تین کلاینت با اتصال به شبکه فعال می شوند. معمولا سازمان هایی که به شبکه متکی هستند با مشکلات احتمالی دست و پنجه نرم می کنند. اما نمی توان گفت که به طور کلی از شبکه و تین کلاینت استفاده نکنید. زیرا قطعا داشتن آن سودمندتر از نداشتن آن است. اگر با مزایای تین کلاینت آشنا نیستید توصیه می کنیم مطلب مربوطه را در همین وب سایت مطالعه کنید.
در خصوص شبکه این واقعیت وجود دارد که مقداری کندتر از سخت افزارهای لوکال هستند. هر چه شبکه بزرگ تر باشد و سازمان در ابعاد گسترده تری از آن استفاده کند میزان کندی و نابرابر آن افزایش پیدا می کند. اتصال تین کلاینت به شبکه با روش های مختلفی قابل انجام است که می توان به اتصال از طریق کابل اترنت، وای فای، فورجی و … اشاره کرد. اتصال از نوع 4G و 5G برای تین کلاینت های پیشرفته تر مقدور می باشد.
جالب است بدانید که اگر یکی از روش های اتصال به اینترنت از کار افتاد می توانید از سایر روش ها استفاده کنید. به طور مثال اگر اتصال از طریق کابل اترنت از کار بیفتد می توانید از طریق اتصال وای فای اقدام کنید. این امر سبب می شود تا هیچگاه به طور دائم از شبکه منفصل نشوید.

کلام آخر !

هر دستگاه جدیدی که اختراع می شود دارای محدودیت هایی است که در نسخه های بعدی برطرف می شود. کمپانی های متعددی در جهان در حوزه تولید انواع تین کلاینت فعالیت می کنند که در تلاش هستند تا با رفع محدودیت ها و ایرادات، سهم بیشتری از بازار را در دست بگیرند. در حال حاضر تین کلاینت ها و مینی پی سی های برند اچ پی، دل، ایسوس و … از طرفداران زیادی برخوردار می باشند و دائما در تلاش هستند تا با ارائه نسخه های جدیدتر، محدودیت های گذشته را مرتفع سازند. جالب است بدانید که سادگی در ساختار و اجزای تین کلاینت سبب شده تا نیازی به تعبیه فن نداشته باشند و کمتر دچار داغی شوند. این دستگاه قادر است به طور مداوم کار کند و بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

2/5 - (2 امتیاز)
Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *