تین کلاینت

نکات مهم برای خرید تین کلاینت

خرید تین کلاینت

نکات مهم برای خرید تین کلاینت

قبل از خرید تین کلاینت باید اطلاعات و دانش مرتبط با آن را داشته باشید. تین کلاینت ها کیس های کوچک و رومیزی هستند که فاقد اجزایی مانند فن می باشند. از زمانی که تکنولوژی VDI یا مجازی سازی توسعه یافته نیاز به استفاده از انواع تین کلاینت نیز احساس می شود. با ما همراه باشید تا به بررسی مهم ترین نکات خرید تین کلاینت بپردازیم.

خرید تین کلاینت

خرید تین کلاینت

در خرید تین کلاینت باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ قبل از اینکه نکات را معرفی کنیم باید اشاره ای مختصر به مزایای این دستگاه داشته باشیم. جالب است بدانید که تین کلاینت ها بر خلاف کیس های قدیمی و بزرگ، فاقد فن هستند و همین امر باعث می شود که علاوه بر کارکرد بی صدا، آلودگی های کمتری را به داخل خود بکشد. این دستگاه از مصرف برق بسیار کمی برخوردار است و می توان آن را به میزان 1 پنجم کیس های قدیمی دانست. به همین دلیل است که اغلب سازمان ها و شرکت ها که نیاز به ده ها کامپیوتر به طور همزمان دارند از تین کلاینت استفاده می کنند. در خرید تین کلاینت باید به قیمت آن نیز توجه کنید. زیرا 40% از کامپیوترهای معمولی ارزان تر هستند. توصیه می کنیم اگر کارهای سنگین گرافیکی یا پردازش های ویدئویی را انجام نمی دهید از تین کلاینت ها برای امور روزمره کمک بگیرید.

خرید تین کلاینت

نرم افزارهای مورد استفاده

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم اگر شغل شما به نحوی است که پردازش های سنگین یا بازی های حجیم را انجام نمی دهید تین کلاینت ها گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. در غیر این صورت باید به سراغ خرید مینی پی سی یا انواع لپ تاپ ها بروید. البته امکان نصب کارت گرافیک وجود دارد ولی باید آن را بر روی سرور نصب کنید نه تین کلاینت. زیرا تین کلاینت قدرت خود را از سرور می گیرد و شما نمی توانید قطعات جانبی را به طور مستقیم بر روی تین کلاینت نصب کنید. کارت گرافیک هایی که مخصوص سرور هستند از قیمت بسیار بالایی برخوردار می باشند و در بسیاری از مواقع خرید آن ها مقرون به صرفه نیست.

سرور مورد نیاز برای تین کلاینت

یکی دیگر از نکات خرید تین کلاینت سرور مورد نیاز آن هاست. هر کدام از سرورها می توانند منابعی را تامین کنند. قطعا منابعی که مشخص می شوند می توانند قدرت کاربر را تعیین کنند. اگر شما یک گیمر هستید و یا در حوزه تولید محتوای ویدئویی یا تدوین فعالیت می کنید باید از سرورهای قوی استفاده کنید. بدین منظور می توانید اقدام به خرید سرور استوک کنید.

پروتکل های ارتباطی

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی با پروتکل های ارتباطی آشنا هستید. اغلب تین کلاینت ها از پروتکل های رایج استفاده کنند. اما به طور کلی باید به پروتکل هایی از جمله ICA و PCoIP و RDP اشاره کرد که برای مجازی سازی و ایجاد یک فضای ابری مناسب هستند.

خرید تین کلاینت

پورت های شبکه

یکی از مواردی که باید در هنگام خرید تین کلاینت به آن توجه داشته باشید این است که در بازارهای داخلی ایران همچنان از تین کلاینت های نسل قدیم استفاده می شود. برخی از آن ها قابلیت پشتیبانی از مانیتور، کیبورد و موس های جدید را ندارند. اگر قصد خرید تین کلاینت هایی از برند اچ پی یا دل را دارید توصیه می کنیم پورت VGA را برای اتصال به مانیتور نیز خریداری کنید. اغلب فروشندگان تین کلاینت اقدام به فروش لوازم جانبی نیز می کنند.

قیمت

معمولا قیمت تین کلاینت نسبت به کیس های قدیمی و بزرگ مناسب تر است. اگر به قصد صرفه جویی در هزینه ها می خواهید این دستگاه را تهیه کنید توصیه می کنیم به سراغ بهترین برند بروید. در غیر این صورت خرید مینی پی سی مقرون به صرفه تر خواهد بود. اگر با تفاوت بین مینی پی سی و تین کلاینت آشنا نیستید به سراغ مطلب مربوطه در همین وب سایت بروید. در این مطلب به مواردی اشاره کرده ایم که به خوبی تفاوت های میان این دو دستگاه را نشان می دهد.

برند سازنده

برندهای شناخته شده مانند دل، اچ پی، ایسر و … جزو برندهای شناخته شده در بازارهای جهانی هستند و در کشورهایی نظیر ایران نیز جا افتاده اند. به نحوی که اگر دستگاه های این برند دچار خرابی شوند می توانید به راحتی قطعات آن را در بازار پیدا کنید. توصیه می کنیم به سراغ برندهای ناشناخته نروید. زیرا گارانتی و خدمات پس از فروش آن ها با مشکلات زیادی روبروست و در نهایت هزینه های شما را افزایش می دهد.

قابلیت ارتقا

به طور کلی ارتقای تین کلاینت از طریق سرور انجام می شود اما شما می توانید برخی از قطعات داخلی آن ها نظیر هارد دیسک و رم را ارتقا دهید. مدل هایی که قابلیت ارتقا دارند شامل HP T520 و HP T630 هستند که از برند مشهور اچ پی می باشند.

کلام آخر !

یکی از محیط هایی که می توان به راحتی از تین کلاینت استفاده کرد سایت دانشگاه است. اگر سری به دانشگاه ها زده باشید به خوبی می دانید که بخشی از دانشگاه به عنوان سایت شناخته می شود و تعداد زیادی کامپیوتر در آن برای انجام امور دانشجویان وجود دارد. معمولا دانشجویان اموری مانند وب گردی، ترجمه، انجام کارهای دانشجویی و … را در این محیط انجام می دهند. نصب ده ها کامیپوتر در این فضا و استفاده از کیس های قدیمی و بزرگ، مصرف زیاد انرژی را به همراه دارد. به همین خاطر از تین کلاینت ها برای اتصال این تعداد از مانیتور استفاده می شود. عدم اشغال فضای زیاد و صرفه جویی در هزینه های دانشگاه از مزیت های بکارگیری از انواع تین کلاینت می باشد.
تمام دانشگاه ها ترجیح می دهند کاربران را در حین استفاده از کامپیوتر و مانیتور، کنترل کنند. این امر سبب ایجاد امنیت در این فضا خواهد شد. برخی از تین کلاینت ها به نحوی طراحی می شوند که می توانید با نصب نرم افزارهای مدیریتی کنترل مانیتور و میزان مصرف اینترنت را انجام دهید.

Rate this post
Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *